25.05.2019
RSD fyller 10 år!
Nu blir det fest; RSD firar sin tionde födelsedag!
År 2009 arrangerade RSD sin första resa – till Kappadokien. Idag, 2019, är vi en av Europas största arrangörer för studieresor med drygt 2 miljoner kunder och ett unikt sortiment av mycket populära resor världen över.
En imponerande framgångshistoria
RSD:s framgång är inte överraskande för den som känner till företagets ledning och upplever dess anställda. RSD står för erfarenhet inom turistbranschen och försäljning, kreativitet och flexibilitet, visioner och mod att prova något nytt. Och naturligtvis utmärkt samarbete.
A som i Azorerna, B som i Baltikum, C som i Cypern – RSD erbjuder spännande resor till världens alla hörn. Får vi fresta med en mysig semesterförlängning med sol och bad? Vad tycks om en kryssning till Medelhavet, Karibien eller Antarktis? Vill du uppleva exotiska länder som t.ex. Indien, Kina eller Kenya? Eller föredrar du ren lyx i Dubai?
Typiskt för RSD:s resor är deras modulära uppbyggnad. Våra kunder har möjlighet att boka basprogram och tilläggspaket separat. På våra resor besöker vi ett flertal UNESCO-världsarv. Vi erbjuder en hög kvalitets- och servicestandard. Våra resenärer tas omhand av välutbildade, tysktalande guider.
I en enkätundersökning med över 40 000 RSD-kunder fick företaget totalbetyget „mycket bra“ (1,48 på en skala där 1 är det bästa möjliga betyget).
Här får man valuta för pengarna
„Vid resor fokuserar vi på kundernas önskemål, genomförbarheten och attraktivitet“, förklarar RSD:s tyske VD Horst Zsifkovits. Genomförbarheten innebär att resmålet måste vara politiskt stabilt, d.v.s. tryggt.
RSD koncentrerar sig på ett begränsat antal lönande resmål. Där kan RSD garantera hotellen, många gäster för flyg- och bussbolagen och en hög fullbokningskvot även under lågsäsongen när omsättningen brukar vara lägre. På så sätt får företaget de tjänster som behövs för sina resor till väldigt bra inköpspriser. Slutresultatet blir ett enastående förhållande mellan kvalitet och pris för er, våra RSD-kunder.
RSD drar även nytta av projekt som främjar turistbranschen. De 10 senaste åren har företaget samarbetat intensivt med sina partners i målområdena för att skapa en tillitsfull bas. Det välrenommerade norska rederiet som driver Hurtigruten har till och med utsett RSD till „Best Partner“ 2019.
Även konsekvent internationalisering har varit avgörande för researrangörens succé. Idag erbjuder RSD sina resor i 13 olika europeiska länder, bl.a. genom sitt dotterbolag TSS, och mer än hälften av RSD:s stamkunder kommer från andra länder än Tyskland. Utöver RSD:s tyska kärnteam finns det nästan 100 medarbetare hos RSD:s partnerföretag som jobbar med andra språk än tyska och som framför allt sysslar med kundtjänst och bokningar via telefon.
Spektakulära nya resmål
Att RSD inte vilar på gamla meriter och anpassar och optimerar sitt sortiment fortlöpande, bidrar till företagets oavbrutna framgång under de senaste åren. „Korta vägar, en platt organisation och snabbt beslutstagande gör det möjligt för vårt team att möta utmaningar och att hitta kreativa lösningar även med kort varsel“, säger RSD:s VD Horst Zsifkovits. Detta innebär även att företaget reagerar snabbt på politiska kriser genom att anpassa sitt sortiment.
Naturligtvis kompletteras RSD:s sortiment kontinuerligt med nya, spännande resmål. Inom den närmaste framtiden kommer vi att erbjuda upp till ett dussin nya resor. Till exempel en 10-dagars kombinationsresa till Kina & Dubai, en 16-dagars expeditionskryssning till Sydamerika & Galapagosöarna, en attraktiv 12-dagars kombinationsresa till Sydafrika & Dubai och den absoluta höjdpunkten: en spektakulär världsresa med kryssningsfartyget Costa Deliziosa – 127 dagar som uppfyller alla önskemål! Ytterligare nya arrangemang är resor till Jordanien, Irland, norra Spanien, Egypten, Thailand och Namibia.